Vi ar iallafall battre pa engelska!

Kategori: Johanna

Idag har vi varit pa en marknad och kollat pa roliga grejer, bland annat sag vi massa insekter och annat ackligt och en man som gjorde en spontandans utanfor en restaurang. Haha, vi dog lite! Efter marknaden sa lanade vi en toa pa en restaurang och dar satt den har skylten. Skyltarna pa engelska i Thailand ar ganska roliga, eftersom iprincip alla ar grammatiskt at helvete :) haha! Ett annat exempel ar "The Northern Most of Thailand" som det stod uppe vid Burmagransen nar vi var dar for maaanga veckor sedan!
Ikvall far vi se vad vi hittar pa, vi ska iallafall smida planer pa vad vi ska gora harnast. Nu har vi ju varit i Bangkok ett ganska bra tag, sa lite sol och bad skulle inte sitta helt fel!

Gott?

Kategori: Johanna

Vet inte om detta kan klassas som annu ett matinlagg, men detta maste vi bara beratta! Ni vet att vi iprincip lovade att vi skulle ata konstiga grejer nar vi ar har i Thailand, och nu har vi gjort det! Valet foll pa spindel. Ja vet, vi ar chokade over oss sjalva. Iallafall, det smakade grillkrydda och var inte sa farligt som vi trodde. Men det ar nog inte nagot vi skulle ata igen, liksom. Men, nu ar det gjort och vi kanner oss lite sadar lagom coola :)

Det var ett tag sedan

Kategori: Linnea

Vi vet att ni har saknat vara matinlagg, och det var ju faktiskt ett tag sedan sist sa nu kor vi pa ett till.
Idag at vi frukost pa ett stalle pa Terminal 21, varat favoritstalle nu for tiden. Man valde en pasta, och sedan var det all-you-can-eat-salladsbuffe. Vi som saknar vart alskade Salad Concept blev ratt sa overlyckliga och tog tillfallet i akt. Rattare sagt, vi tomde salladsbaren.

Gor det inte

Kategori: Linnea

Igar var vi som sagt pa bio igen! Vi sag Sinister, till min stora forskrackelse. Skrackfilmer ar namligen det varsta som finns, enligt mig. Det har var forsta gangen for alla oss vi sag skrackfilm pa bio, och formodligen den sista ocksa. Fast det var ganska roligt anda, att se nar alla i biosalongen var livradda. Tror vi alla blundade storsta delen av filmen.
Sen at vi saklart middag pa ett stalla dar det var buffe, vilket gjorde att vi sedan akte hem och matkomade.

Och sa var vi bara tre...

Kategori:

Igar foljde vi med Cissi till flygplatsen, och hon satte sig pa planet hem till Sverige. Hon kom pa att det har inte var nagot for henne, och bestamde sig helt enkelt for att aka hem. Jattesynd tycker vi eftersom vi kommer sakna henne extremt mycket den har tiden vi har kvar, men det ar ju forstas hennes beslut och vi hoppas att det var ratt for henne! Vi kommer sakna dig jattemycket Cissi!
Av den anledningen har vi ingen dator langre, och sitter just nu pa ett internetcafe. Sa i framtiden blir det nog fler bloggningar utan aao och att det kanske inte kommer inlagg varje dag. Bilder blir nog ocksa lite svart, men vi ska gora vart basta.
Idag har vi bokat om vara flygbiljetter hem, sa nu har vi en saker plats pa flyget hem! Ikvall tankte vi ga pa bio och ata pa nagon god restaurang.
Vi horde att ni har fatt sno hemma, och ar arligt talat lite avundsjuka pa det. Men 32 grader och sol ar inte helt fel det heller!

Onsdag

Kategori: Linnea

Hej hej hej hej hej hej. Igår och idag har vi åkt och gått runt i Bangkok, i köpcentrum och på gator och på skywalks (trottoarer som går över vägarna så att man slipper all trafik). Det är ju som bekant en rätt stor stad så det finns en del att se, så vi har tänkt att stanna här ett tag till innan det bär av till mer sol och bad.
Idag har vi för övrigt varit här i exakt halva tiden! Så nu, kära föräldrar och alla andra som saknar oss, kan ni börja räkna ner. Om vi har räknat rätt ska det vara 60 dagar kvar tills vi kommer hem, den 22:a december kan ni möta upp oss på flygplatsen med plakat och ballonger. Vi har visserligen inte bokat hembiljetterna än, men vi har varit och pratat med en jättesnäll man på en resebyrå som har pratat med Thai Airways, så vi ska dit igen imorgon för att slutföra ombokningen. Nu ska vi ut och äta någonting hade vi tänkt, harefint!

Visum fixat!

Kategori: Johanna

Nu, allesammans, har vi fixat visum! Det var en enormt omständig process. Det började med att vi kom till fel immigrationsställe, hur det nu gick till, eftersom vi kollade upp väldigt noga. Vi skyller på taxichauffören. Iallafall, dom som jobbade där var sjukt snälla och hjälpsamma och hjälpte oss att hitta till rätt ställe som låg långt utanför i Bangkoks förort. Men innan vi åkte därifrån så frågade dom uppspelt om vi ville vara med i deras film om Asian Community (som är som Asiens version av EU ungefär) som dom skulle visa på något möte som skulle hållas inom en snar framtid. Vi kunde inte säga nej, så sagt och gjort, vi var med i deras film. Det var ganska awkward, vi fick iprincip säga hur himla bra Asian Community är. Meeeen dom va så söta så det va en kul grej ändå, haha!

När vi väl kom till rätt ställe efter en låååång taxiresa så tog själva procesen typ två timmar. Det var en onödigt stor byggnad med väldigt stora tomma ytor. Vi fick fylla i visaformuläret, ställa oss i kö, springa ner till våningen under och fixa en ny passkopia då vår egna inte dög, vänta en stund till, gå in en och en för att möta visatanterna, vänta lite till och sen fick vi våra visum! Så nu får vi stanna i Thailand ytterligare 30 dagar :) när dessa 30 dagar har gått så får vi åka in och ut ur landet två gånger för att kunna stanna tills vi åker hem, men det passar med våra resplaner så det fixar sig!

Taxiresan hem (jepp vi har åkt alldeles för mycket taxi idag) var det galnaste på länge eftersom vi lyckades få tag i Bangkoks knäppaste racingtaxichaufför. Vi utelämnar detaljer, men han va speciell, haha!

Nu sitter vi på hotellet iallafall och tänker snart gå ut och se vad Khao San Road har att erbjuda. Man har ju vissa förväntningar av Thailands kändaste backpackergata!

Åter i Bangkok!

Kategori: Linnea

Nu är vi tillbaka i Bangkok efter en lång och skumpig resa i en minibus med halvfungerande ac. Inte helt ultimat. Hotellet där vi bor nu är jättefint, stora sängar och superfint badrum. Lite skillnad från där vi bodde igår. Det fanns tre rum, som alla innehöll en dubbelsäng och en fläkt och hade knappt två kvadratmeter golvyta. Det tredje rummet hyrdes av en fransk man, och det var delat badrum. Men det var faktiskt väldigt mysigt ändå, ägaren var finlandssvensk och hur härlig som helst.

I alla fall, här har ni lite bilder från Koh Samet!

Jättecool eldshow som de har på stranden varje kväll!

Alla strandrestauranger körde på mysiga-lampor-tema.

Vi släppte också upp en önskan med en lantern!

Dagarna spenderade vi på stranden, byggde sandslott och bläckfiskar och åt frukt.

Lördag

Kategori: Linnea

Denna lördag har vi spenderat som de tidigare, nämligen på stranden. Mycket skönt. Dock börjar vi bli lite rastlösa, så vi har precis bokat en minibuss till Bangkok imorgonbitti. Där stannar vi förmodligen några dagar innan vi åker vidare till nya städer. Vi är taggade!
Och ja, vi är duktiga på att smörja in oss och på att dricka vatten.
Vi hörs om någon dag igen, hoppas ni har det bra där hemma!

Fredag

Hej bloggen
Nu har vi flyttat oss till en ställe på en tvärgata, lite dolt men mycket billigare. 400 bath per rum, vilket är bra för vår budget.

Efter att vi flyttat på oss så tog vi oss ner till stranden, så nu börjar vi få fin brunfärg. Vissa kanske är lite röda också...

Efter stranden gick vi hem och kollar nu på kalla fakta för att få oss en bild av vad som hänt på parken zoo.. Hej så länge

Det blir en dag på strandeeeen

Kategori: Linnea

Hej igen! Igår anlände jag och Ann också till ön, så nu är vi återförenade igen. Känns bra!
Vi har otroligt dåligt internet där vi bor just nu, därav den dåliga uppdateringen.
Vi har det i alla fall jättebra här, och idag har vi inte gjort något ALLS kulturellt eller viktigt, utan legat på stranden hela dagen och njutit av värmen, vattnet och en för en gångs skull helt blå himmel. Väldigt skönt efter Bangkok och allt resande.
På grund av den dåliga uppkopplingen blir detta ännu ett inlägg utan bilder. Får se om vi kan få upp några senare, blir lite roligare så!

Koh Samet

Kategori: Johanna

Nu är Cissi och jag på Koh Samet, en ö som ligger snett till höger nedanför Bangkok. Resan hit var rätt olycksdrabbad, då det började med att vi försov oss båda två trots att vi bodde i olika rum. Men vi kom iväg iallafall, och efter en busstur och båttur sitter vi nu på Koh Samet. Vi har hittat en bungalow som är helt okej, men vi får se om vi kanske bytet till något nytt ställe imorgon :)

Att bara vara två känns extremt konstigt, vi saknar dom andra som är i Pattaya nu. Men vi återförenas ju imorgon eller så, så det känns bra :) Imorgon tänkte vi iallafall besöka en strand på norra delen av ön, just nu bor vi på den östra sidan där det finns rätt mycket ställen. Dock märker man att det är lågsäsong eftersom det är mest thailändare här haha! Mysig ö är det iallafall!

Vart ska vi sova inatt?

Kategori: Linnea

Gårdagens äventyr var ikea! Vi var otroligt taggade på köttbullar, brunsås och kanelbullar. Vi åt lunch två gånger för att få ut det mesta av upplevelsen. Sen att vi lyckades ta oss dit med hjälp av både skytrain och buss tycker jag var duktigt av oss. Några mer fynd än mat blev det dock inte, eftersom våra ryggsäckar ju inte kan bli hur stora och tunga som helst.
Sedan åt vi middag på Hard rock café för att fira att vi nu har varit i Thailand i hela FEMTIO dagar! Heja oss!

Dagens planer ser lite olika ut för oss fyra. Cissi och Jojo tog bussen till Koh Samet imorse, och borde vara framme om någon timme. Jag och Ann ska snart checka ut och sedan ta bussen till Pattaya där vi ska stanna en natt och träffa Anns kompis, och sedan åker vi till Cissi och Jojo. Första gången vi är ifrån varandra på 50 dagar, HUR ska detta gå? Men det är ju bara lite mer än ett dygn så jag tror att vi klarar det.

Förmodligen har vi internet där vi ska bo så ni får uppdateringar därifrån också. Hejdå så länge!

Cabbages & Condoms

Kategori: Johanna

Restaurangen vi var på igår heter Cabbages & Condoms, ett ganska speciellt ställe med fin bakgrund. Det var nämligen en man vid namn Mechai som startade restaurangen för att kunna finansiera sitt projekt att stoppa spridningen av AIDS i Thailand. Restaurangen äger även Thailands enda abortklinik, abort är nämligen olagligt i Thailand. Runtom i restaurangen står det statyer med väldigt ovanlig klädsel, och sen finns det såklart en souvenirbutik med samma tema. Det fanns även en önskebrunn med kattfiskar där vi slängde i pengar och önskade. Trevlig restaurang i vilket fall, med ett väldigt bra budskap!

Sen så var vi ju på Terminal 21 samma dag, så jag slänger in lite foton därifrån också. Så himla fint!

Ingången till restaurangen! Mysigt :)

Vi satt på den delen som var utomhus, dock täcktes himlen ovanför oss av trädkronor.

God mat!

Vår nya kompis, haha.

Rom-våningen på Terminal 21! Så himla fint.

Toaletten på Rom-våningen

Kanske San Francisco har jag för mig?

Londonvåningen hade såklart en dubbeldäckare och ett telefonbås!

Ännu ett nytt tema :)

På Tokyovåningen fanns denna staty, Och ja, jag tvingade Linnea och Cissi att posa med den, därav de stela minerna haha!

Min favorit fanns på Londonvåningen. Höhö.

Slut på vecka 41

Kategori: Cecilia

Denna söndag har vi spenderat på Bangkoks nyaste och tuffaste köpcentrum där har vi införskaffat nya böcker att läsa när vi ligger på stranden sen. Linnea köpte också en karta över Sydostasien, så medan Ann besökte ett tempel på förmiddagen satt Linnea, Johanna och jag och kollade kartan och drömde oss bort. Finns mycket öar, länder, ställen som man vill se. Men jag tror vi har en liten plan på hur vi ska ta vara på tiden så bra som möjligt!

På kvällen bjöd Bosse oss på middag på ett mycket speciellt ställe, haha ni får bilder i imorgon. Sedan sa vi Hej då, då han i skrivande stund sitter på planet tillbaka till kalla Sverige. Så ja nu är vi helt ensamma här i Bangkok... Imorgon ska vi upp tidigt för att besöka ett speciellt ställe, jag är taggad.

Tillsist så vill vi tacka B för all hjälp dessa dagar, tack

Marknad och lyxhotell

Kategori: Johanna

Igår gick vi ut vid 11 och åt amerikansk frukost! Sedan gav vi oss iväg till världens största marknad (på riktigt). Den var så stor att den var indelad i över 30 sektioner där varje sektion va typ större än Strängnäsmarknaden, hehe. Det fanns sjuuuukt mycket folk och sjuuukt mycket grejer att köpa. Blommor, tavlor, mat, kläder, skulpturer, instrument, levande djur, you name it. Det fanns ALLT. Där virrade vi iallafall runt ett rätt bra tag, och fick med oss lite grejer hem, bland annat en ukulele. Det sista vi gjorde innan vi åkte hemåt var att gå till den delen av marknaden som sålde djur. Det var på riktigt hemskt att se. Igelkottar, kattungar, kaniner och fåglar i alldeles för små burar, ekorrar i koppel, sköldpaddor, levande larver och akvariefiskar i plastpåsar. Vädligt annorlunda att se, liksom.
Sedan gick vi och åt lunch på en vegetarisk indisk restaurang, väldigt gott enligt mig! :)

På kvällen gjorde vi oss fina och åkte båt längst floden för att komma till lyxhotellet Oriental som ligger precis vid floden. Utsikten var fantastisk och vi såg solnedgången medan vi drack drinkar och åt en lätt middag. Supermysigt och kul att få lite flärd sådär på vardagen :) vi satt där ett bra tag tills det blev riktigt mörkt och sedan tog vi en taxi hem. Ännu senare på kvällen gick vi ut en sväng till och satte oss på ett mysigt café och fikade långt in på natten. En väldigt fin dag helt enkelt!

På marknaden. Här ser man dock verkligen inte hur gigantiskt det var. Längs varje sånhär stor gata fanns med massor av smågator som gick in mellan småbutikerna. Det var sjukt varmt därinne.

Fisk i påse, nån som vill ha?

Det fanns kaninungar. Så söta att vi dog lite.

Eller mitt forna favoritdjur - sköldpaddor! Fanns flera tunnor fyllda med sköldpaddor. Läskigt...

Igelkottarna var också söta :)

När vi var på Oriental (som egentligen heter Mandarin Oriental, bra att veta om man vill hitta det på t.ex google) så var vi omringade av flera jättehöga hotell som låg längst floden.

Solnedgången var så vacker. Det var en speciell stämning där, för första gången sedan vi kom till Bangkok var det faktiskt helt tyst och fridfullt. Sedan blev det kolsvart och alla lampor i träden där vi satt lyste upp, man kan se några av dem på bilden under.

Förfriskningar :)

Fredag

Kategori: Linnea

Igår möttes vi klockan tio i lobbyn, och åkte sedan till ett köpcenter och åt frukost med utsikt över skytrain och höga hus. Sedan åkte vi ner till bottenvåningen och åt vad som enligt Bosse var världens godaste glass. Och kan väl inte säga att vi blev besvikna direkt. Vi tog smaker som sockervadd, cheescake, choklad, caramel latte och fransk vanilj.
Sedan åkte vi vidare till ännu ett köpcenter, Paragon. Där besökte vi den enda thailändska H&M-affären! Den är alldeles nyöppnad, bara två veckor gammal. Gissa om vi var taggade. Det var dock rätt så annorlunda från i Sverige, här hade affären vakter och man fick köa innan man kom in. Och väl där inne var det packat med folk och sjukt lång köer till provrummen och kassan. Men ändå, lite roligt med något svenskt.
Efter det åkte vi tll högsta våningen och gick på bio. Den här gången blev det "The Perks of Being a Wallflower" . Tror den blev allas våran favoritfilm faktist, den var väldigt väldigt bra. Kan rekommendera att läsa boken också!
Sedan åkte vi hem och tog det lugnt ett tag, innan vi gick till Saxophone Club. Där åt vi god mat och lyssnade på ett jättebra bluesband som spelade.
En mycket mycket bra andra dag i Bangkok!
Kan också berätta att vi faktiskt har tagit ett beslut (förvånansvärt nog) om hur vi ska göra den närmaste veckan. Vi stannar i Bangkok ett par dagar till, och sedan åker vi förmodligen till en ö i närheten som heter Koh Samet för lite sol och bad. Sedan tillbaka till Bangkok för att fixa visumet, runt 20-24 oktober. Det är ungefär det vi har klart för oss just nu, så det känns bra!

Torsdag kväll

Kategori:

Igår kväll, när vi vaknat efter en tupplur på rummen, gick vi ut till ett stort shoppingcenter som heter Terminal 21. Det verkar förresten vara grejen här i Bangkok, gigantiska köpcentrum istället för gator med affärer på. Men i alla fall, först åt vi på ett japanskt ställe på bottenvåningen där man valde smårätter från en meny som de sedan stekte på en liten platta framför oss. Sedan åkte vi upp i själva köpcentret, och då märkte vi att varje våning såg olika ut. De hade helt enkelt designat varje våning efter olika städer, och det var hur fint som helst. Så vi åkte upp till toppen och ner igen bara för att titta på allt och passerade London, Paris, Tokyo, San Fransisco, Rom och Istanbul.
Och, det häfitgaste av allt, toaletterna hade massa knappar på sig, sådär som man ser i filmer. Behöver väl kanske inte säga att ingen av oss vågade röra mer saker än spolknappen.

Går det ens att vara värre än SJ?

Kategori: Johanna

Nu är vi framme i Bangkok efter en minst sagt intressant tågresa. Det börjar med att vi åker till tågstationen ungefär 1,5h för tidigt iom att vi inte visste hur långt bort den låg och att vi ville vara på den säkra sidan. Känns inte kul att missa tåget liksom. I varje fall, när dessa 1,5 timmar gått så säger dom i högtalarna att tåget är 1,5 h försenat. Såååå, det var bara att hitta på saker att göra för att fördriva tiden på denna station, typ spela kort och läsa bok. Tillslut kom iallafall tåget och vi åkte iväg i snigelfart :D resan skulle ta typ 12 timmar men tog 15, askalas! Tågchauffören hade inte bråttom kan jag lova. Så efter att vi kom fram var vi sådär lagom mosiga och trötta. Tog en taxi till hotellet där vi ska bo under dessa dagar och träffade på Bosse som ska visa oss runt :)

Vi passade iallafall på att besöka ett shoppingcentrum där dom hade sjukt mycket piratkopior bland annat, och ta en glass på Swensen's. Mer än så orkar vi ng inte idag, för efteråt kraschade vi på hotellet och det är där vi är kvar nu :) dock ska vi ta oss ut ikväll för att äta hoppas jag, hehe. Imorgon ger vi oss ut i storstan på riktigt!

Färdig packat

Kategori: Cecilia

Något som hör till ovanligheterna är att jag har minst saker med mig när vi reser. Min väska helt klart minst och ändå får jag plats! Stolt tjej, nu borde vi sova om vi ska orka med morgondagen! Puss

Sista natten

Kategori: Linnea

Sista kvällen i Chiang Mai nu då! Snart tänkte vi gå ut till nattmarknaden och shoppa lite och kanske äta.
Jag och Cissi håller på att packa våra ryggsäckar, och det går faktiskt förvånansvärt bra. Hittills får allting plats, och det är ju skönt. Eftersom vi åker 21.00 imorgon, lämnar vi vår packning i receptionen under dagen. Vi hade tänkt åka till Robinson och se någon bio, och sen äta på vår favvorestaurang Ratanas som en liten avslutning. Och sen handla upp hela Tops (ica/konsum) på färdproviant. Och sen åker vi!!

Här är en banana-chocolate-cheescake från Love At First Bite. För att allt blir lite roligare med en bild.

Snart flyttar vi!

Kategori: Johanna

Dagarna går snabbt och i övermorgon (närmare bestämt onsdag kväll) så lämnar vi vårt boende i Chiang Mai för att upptäcka resten av Thailand. Jag är sjuuuuuuukt taggad, för även om tiden i Chiang Mai varit väldigt väldigt bra så är det nu som det "riktiga" äventyret börjar! Vi kommer iallafall börja med att ta tåget i 12 timmar till huvudstaden Bangkok där vi stannar några dagar, och efter det får vi se var vi hamnar, vem vet? Stört spännande och kul, ser verkligen fram mot detta! :D

Detta betyder att vi kommer ägna morgondagen åt att packa och fixa massa nödvändiga saker inför avresan, vi blir nämligen utkickade från lägenheten onsdag morgon. Men innan dess tänkte vi njuta lite av tillvaron (det vi gör bäst hehe) och bland annat gå på bio ikväll :) kan ni gissa vilken film? Handlar om en borttappad fisk, hehe.

Puss på er!

Det vi gör bäst

Kategori: Linnea

Nu ligger vi ju några dagar efter i bloggandet, men bättre sent än aldrig.
I torsdags hade vi ännu en ny matupplevelse! (Jajamen, detta kommer bli ännu ett inlägg om mat)
Vi åt nämligen på en restaurang med ett sådant där rullband som man plockar tallrikar med olika saker på från. Det fanns bl.a. grislever, massa olika sorters svampar, olika sorters kött, grönsaker, bläckfisk, manet och andra konstiga saker. Sedan la man det i en gryta mitt på bordet tills det var färdigt.
Och så fanns det också en stor sushibuffé, och självklart efterrättsbuffé med glass och frukt. Behöver jag säga att vi led av grov matkoma i timmar efteråt?
Sedan åkte vi till studentmarknaden igen där vi köpte lite smått och gott.

It's trying to decide if we're food

Kategori: Siriann

Tjena tjena!
Här kommer ett mycket försenat inlägg. Anledningen till att den är försenad är för att det är jag som skriver den. Mästerbloggaren Siriann är i farten!

En snabb uppdatering är att vi träffade min mamma (Panitta) nu i onsdags. Vi hade det hur trevligt som helst, åt lite lunch och prata om lite allt möjligt. Sen överaskade mamma oss med att ta upp 2 marabou kackor ur väskan. Fattar ni hur glada vi blev? Här har vi gått runt i över en månad utan någon typ av ätbar choklad. Eller ah, alla förutom Linnea har gått runt utan chokland (hon tog med sig 5 kilo från Sverige).

Tack så mycket mamma!

Sedan bestämde vi oss för att gå på bio. Vi valde vad som till synes verkade som vilken hajfilm som helst. Dock när filmen började så insåg vi snart att detta skulle bli den sämsta filmen i världshistorien. Bait (som filmen heter) handlade om ett par männsikor som fastnar i en livsmedelsbutik under en tsunamikatastrof. Men problemen slutar inte där, nepp, det är nämligen så att även en stor vithaj har fastnat i livsmedelsbutiken och tydligen så gillar hajen smaken av människa (surprise?). Huvudpersonerna var sådanna där stereotypiska karaktärer som finns med i varenda klyschig film i hela universum.
Me här kommer twisten på vår reaktion till filmen. Den var så dåligt att den blev bra! Lätt en av mina favoritfilmer. Klassiska actioscener som när huvudpersonen hoppar ner i vattnet med en hagelbössa var det roligaste jag sätt.
Vi kom ut ur bion helt chockade över hur (oavsiktligt) rolig filmen var. Om ni har chans att se den, gör det. Lovar att ni kommer skratta som ni aldrig gjort förut.

Här är en bild ifrån kanske en av de bästa scenerna i filmen. Vi kan ha varit de ända i biosalen som dog av garv under denna scen! Jag tror alla andra i salongen faktiskt tog filmen seriöst.

Peace Out!

Hälsningar Cissi och Linnea

Kategori: Cecilia

Töntar. (igår sov de söta töntarna såhär i vår säng när vi vände ryggen till i tre minuter)

Wild side

Kategori: Johanna

Idag har vi varit duktiga och skickat iväg lite grejer till vårt kära hemland. Eller Ann, Linnea och Cissi har, jag kommer skicka lite senare :) så om några veckor kan ni förvänta er världens största paket att hämta från posten, kul va? Innehållet är hittills hemligt, men ni kommer bli glada :D

Annars så har vi tagit en tur till vårt favoritställe Salad Concept. Standard liksom :)

Sen ska jag berätta en lite rolig grej som Ann och jag gjort. Vi bor ju numera tillsammans i ett rum och Linnea och Cissi i ett annat, så vi bestämde oss för att skoja lite med dem :D vi ringde helt enkelt till dem via telefonen på rummet och låtsades vara städerskan som frågade om hon kunde komma och städa (detta brukat ske på måndagar vanligtvis). Ann använde sig av sina Thaiskills och dom gick på det totalt, HAHAHA! Dom vet fortfarande inte att det var vi, så vi får se hur dom reagerar när dom läser detta hihi :D kul tycker vi iaf, hehe.

9 dagar

Kategori: Linnea

Idag har vi också köpt tågbiljetter till Bangkok! Den tionde klockan 21.00 åker vi, och det tar tolv timmar. Sedan har vi tre nätter i Bangkok, och efter det får vi se vart det bär av. Även fast det känns som att det är lite dags att åka vidare nu är det tråkigt att lämna Chiang Mai, det har ändå varit vårt hem i mer än en månad nu. En väldigt bra stad att starta vår resa i. Nu är det godnatt här, vi hörs imorgon!

Helg i Pai

Vi har som sagt varit i Pai i helgen, vi har mest bara hängt runt och gissa vad? Ätit!
Det var lite som en övning inför när vi flyttar härifrån, eftersom det guesthouse vi hade planerat att bo på var fullt så vi fick gå runt och fråga på flera olika ställen. Kan inte rekommendera att göra detta i regn klockan sex en fredag, då de fyra första ställena vi testade på var fullbokade. TIll slut hittade vi ett bungalow-hotell, där det kostade 1300 baht (ca 90 kr var) per natt. Det här var ganska lyxigt så vi kommer säkert att kunna hitta billigare i framtiden.
Vi träffade också lite roliga människor där vi bodde, bl.a. en svensk som har bott där i 16 år så han gav oss lite tips om vad vi borde göra där, och två trevliga finskar som var lika gamla som vi (vilket är en ovanlighet här) så de umgicks vi mycket med.
Dock så har vi inte så många bilder från helgen, men här är en på vårt hotell och vår sköldpaddehandduk.