Railey Beach

Kategori: Johanna

Da var det dags for ett till av mina inlagg. Jag ar iprincip den officiellt bloggansvarige nu, hehe. Just nu befinner vi oss pa ett stalle som heter Railey Beach, ett stalle vid Krabi i sodra Thailand som man endast kan ta sig till med bat pa grund av alla berg runtom. De tva dagar vi varit har har vi tillbringat pa stranden, solat badat och chillat galet och saklart kollat pa solnedgangen pa stranden! Valdigt valdigt fint och skont med lite solande sa man far lite farg, men imorgon aker vi till Phi Phi Island igen och det ser vi fram emot!
Sen sa har vi ju fatt ett tillskott i resegruppen, den andra december anslot namligen var kara ANNICA! Kan inte bli annat an awesome, dessa siste tre veckor ska vi visa henne det basta som Thailand har att erbjuda :) PS, hon har redan brannt sig hehehe! :)
 
Sen sa lovade jag ju att vi skulle lagga upp bilderna fran Killing Fields, sa har kommer dom. Lite deppigt, men anda, here we go:
 
 
Ett minnesmonument till de som dog pa detta falt, helt fyllt med manniskokranium
 
 
Som sagt...
 
 
En av massgravarna, manga hade hangt armband pa staketet runt om, inte helt hundra pa vad det betyder men jag antar att det ar ett satt att visa respekt for de doda pa. 
 

Det sk. Killing Tree dar dom dodade spadbarn, sa himla hemskt. Aven har hangde det massor av armband. 
 
 
En glasmonter med klader fran offren. Som jag skrev i inlagget innan sa letar det sig fortfarande upp klader ur marken, varje manad gar vakmastaren och samlar ihop allt nytt som kommit fram och lagger dem har. Detta ar vad de plockat upp sedan 1986 (tror jag det var).
 
 
Det fanns ytterligare ett trad som var speciellt pa faltet, det sk. Magic Tree. I detta trad hangde hogtalare som spelade musik. Denna musik var saklart till for att offrens skrik inte skulle horas om natten, da avrattningarna skedde. 
 
Det va de bilder vi hade ungefar. Nasta inlagg kommer skrivas fran var favorito Phi Phi Island! :) Hors da!
 

Kommentarer

  • Mormor Ulla säger:

    Njut av värmen, här snöar det. Ha en fortsatt trevlig
    resa och sköt om er. Stora kramar

    2012-12-04 | 16:12:24
  • Mamma m säger:

    Du är duktig på att skriva och att berätta Jojo. Roligt att läsa dina inlägg. Ja, just detta var förstås kanske inte så muntert men ändå...
    Keep it up

    2012-12-04 | 23:51:31
  • Pappa t säger:

    Det var din pappa som skrev det där
    Mamma har kidnappat min inloggning. Hmm

    2012-12-04 | 23:52:52
  • ann säger:

    Intressant att läsa. Bra att du skriver Jojo! Men du får säga till dom andra! Kram

    2012-12-05 | 07:18:37
  • Farmor britta, kram o puss, vi ses till jul,jag kommer till Strängnäs, jättekul att följa er blogg. säger:

    Farmor [email protected], jag kommer till jul över helgen.JIPPI!! Jätteintressant att följa er blogg. Skulle vilja veta vad du vill ha i julklapp. Är det Bara pengar som gäller?
    Puss och kram, saknar dig, farmor

    2012-12-05 | 10:10:04
  • Farmor britta, kram o puss, vi ses till jul,jag kommer till Strängnäs, jättekul att följa er blogg. säger:

    Jag vet ju inte om du får denna kommentar, har försökt förut. Har följt bloggen och det är mycket intressant. I alla fall kommer jag till er i jul. JIPPI!!
    Är det bara pengar som gäller som julklapp eller har du andra önskemå?
    Saknar dig ska bli kul att ses.
    Puss och kram farmor

    2012-12-05 | 10:31:54
  • Pappa Johan säger:

    Jag förstår att det var ett väldigt speciellt ställe! Obehagligt men mäktigt ändå, på något vis kanske, typ.
    Kul att Annica har anslutit till gänget! Ha det riktigt skönt de sista veckorna. Det är många som ser fram mot att ni snart kommer hem! Kram

    2012-12-06 | 20:45:35

Kommentera inlägget här: