Lite svenskt mitt i allt

Kategori: Linnea

Som sagt, idag gav vi oss på att försöka hitta råvaror till choladbollar i en thailändsk affär. Men vi lyckades! Med socker, margarin, havregryn och något slags oboy-pulver som kakao, blev detta resultatet. Okej, det ser inte särsilt gott ut, men det var VÄLDIGT gott. Lite socker kan ju aldrig skada. 
 
Det är konstigt hur snabbt man anpassar sig till att räkna i baht istället för kronor. Första kvällen när vi åt middag tog jag två portioner vårrullar (eftersom det var förrätter) och det kostade 120 baht. Vi räknade om det till kronor, vilket är knappt 30 kronor. Billigt alltså! Men numera när vi äter tänker man att 60 baht är mycket för en middag, och oftast betalar vi kanske 40 baht. Alltså typ 10 kronor. Det är väldigt skönt faktiskt, att det har gått så snabbt att tänka i baht istället. 
 

Kommentarer

  • Margareta Juhl säger:

    Nej,inte ser det gott ut, men efter vad jag har hört från en trovärdig källa är chokladbollar favorit hos Linnéa, så det var väl tur att ni lyckades, och jag tror er, det var säker gott!

    2012-09-02 | 09:39:30
  • gunilla säger:

    Härliga bilder!
    Men tjejer, men "bollarna" ser ju förfärliga ut. Nästan så man tappar aptiten. Kanske något för mig, så jag kan gå ner något kilo. Ha de fortsatt bra allihopa

    2012-09-02 | 10:07:18

Kommentera inlägget här: